Wat een ellende hebben we ermee. Sinds vier weken zijn wij met onze zakennummer niet meer bereikbaar. Een ondernemer weet wel wat dat betekent; daar kun je uiteraard niet zonder. Klanten melden zich in ons geval meestal per telefoon aan. Ik heb uiteraard onze hele website aangepast, met ons gewijzigde (prive) nummer, maar niet iedereen kijkt hierop als ze ons willen bereiken.
Wat is het geval. We hoorden van internetplusbellen, ook goede verhalen, en dachten dat dat wel iets voor ons was. Vervolgens dit aangevraagd en keurig aangeleverd gekregen. Gelijk bleek dat dit op ons privenummer was gedaan, maar na telefonisch overleg bleek dat het simpel was ons zaken nummer hier als tweede nummer aan vast te koppelen en was het opgelost.
Wij hebben dan ook de boel keurig aangesloten en, eerlijk is eerlijk, met het internetten en bellen via het prive nummer hebben we geen enkel probleem. Alhoewel het internet momenteel wel erg traag is. (Was in het begin niet zo.)
Maar de oplossing wat betreft het tweede nummer toevoegen, bleek dus niet te kloppen. Toen bleek dat wij geen hernieuwd contract kregen hebben we hier opnieuw achteraan gebeld. Nog was er geen vuiltje aan de lucht. Het activeren was blijkbaar niet goed gegaan, maar stond wel genoteerd.
Na een paar dagen opnieuw gebeld, omdat wij via internet zagen dat er nog niets veranderd was.
Wij ontvingen voor ons zeer slecht nieuws:
Het blijkt namelijk nu dat wij ons bedrijfsnummer (onze levensader) kwijt zijn. Er is inmiddels wel toegezegd dat dit nummer niet aan een ander gekoppeld zal gaan worden en dat dit nummer bij ons blijft, maar het is wel een feit dat dit nummer zeker 6 tot 8 weken niet bereikbaar zal zijn.
Die 6 tot 8 weken blijken nu waarschijnlijk nog langer te duren, omdat er tijdens onze vakantie niets aan onze klacht (met schadeclaim) is gedaan.
Ook werden(worden) we tijdens het vele bellen hierover van het kastje naar de muur gestuurd. KPN stuurt door naar Planet, Planet naar KPN. Als zij een samenwerkingsverband aangaan, mogen wij als klant toch verwachten dat deze samenwerking goed geregeld is. Dit is dus absoluut NIET het geval.
Bij deze wil ik dus iedereen die overweegt over te stappen op internet plus bellen, het advies geven, hier eerst nog maar even goed over na te denken.
Wij zijn er in ieder geval mooi klaar mee.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten