dinsdag 27 november 2007

Het voordeel van af en toe klagen....


Aangezien wij hier geen klaagmuur hebben, moet ik soms wat mensen zoeken om tegen aan te klagen.
Bij voorkeur geen mensen die hetzelfde beroep hebben, maar mensen die luisteren en nog beter....... even mee kunnen doen.
Oh ja, heb jij dat ook? Nou bij mij/ons gaat het dus...... etc. etc. etc.

In sommige gevallen is het natuurlijk echt niet goed om te doen; Je kunt elkaar meenemen in een negatieve spiraal. Dus je moet er wel mee uitkijken.
Daarom kun je het ook beter doen met mensen die niet in eenzelfde situatie zitten, maar net even andere zaken aan hun hoofd hebben.

Mij doet dat dan vaak wel weer beseffen dat ik het zo slecht nog niet heb. (dacht ik ook niet hoor:))
Overal is wel iets. Bij de één gaat dit goed, maar iets anders weer niet. Ieder huisje heeft toch echt zijn kruisje. En dat geldt voor heel veel zaken, als bijvoorbeeld familie, werk, buurt of wat dan maar ook.

Klagen kan dus soms ook een echte eye-opener zijn. En als je het in die context zet, is het gewoon af en toe heel goed om eens lekker van je af te blazen.

Maar ook hiervoor geldt: WEL MET MATE HE!!

2 opmerkingen:

Smitsky zei

hahahaha, ik leg ook gewoon mijn mobieltje hier tegen de muur en laat AJ tegen de muur blaten.. hihi

Effe Uppen zei

Super toch? Ik ken alleen niemand daar die zijn/haar mobiel daar tegen de klaagmuur wil houden. :)